Login
Hoofd menu

Adverteren op de website van Platform Lerende Leiders

Platform Lerende Leiders stelt een deel van haar website ter beschikking voor het tonen van advertenties.
Advertenties worden getoond op minimaal 90% van alle pagina's aan alle niet ingelogde bezoekers.

Doelgroep

Bedrijven en instellingen die zich bezig houden met management, leiderschap, coaching, organisatie ontwikkeling en opleidingen / trainingen hiervan en die hun advertenties willen tonen aan een gerichte doelgroep website bezoekers.

Waarom adverteren bij Platform Lerende Leiders?

De Google zoekresultaten pagina bestaat uit drie delen: boven aan de pagina en aan de zijkant staan de betaalde zoekresultaten (AdWords), daar beneden staat wat Google noemt de SERP (Search Enige Results Page). Het aantal klikken op links in SERP is vele (!) malen hoger dan het aantal klikken op de AdWords.

De community van Platform Lerende Leiders staat door haar goede unieke en relevante content hoog in de Google Ranking: dat betekent dat als iemand zoekt naar leiderschap / management / organisatie thema's we hoog scoren in de Google index en als gevolg daarvan hoog genoteerd staan op de SERP. Dat vertaald zich naar veel gerichte bezoekers die niet toevallig op onze website terecht komen maar daadwerkelijk op zoek zijn naar de thema's waarover wij bloggen en discussiëren.

Gemiddelde bezoekstatistieken per maand (2016)

Pagina vertoningen

40.000

Unieke bezoekers

4.500

Bezoekers

11.000

Aanvullende Voorwaarden (november 2016)

  • Advertenties en vertoning:
    • Maximaal getoonde advertenties per webpagina: 5;
    • Maximaal actieve advertenties: 25 (= vertoongemiddelde van 1 op 5);
    • Vertoningen van actieve advertenties zijn willekeurig: hier kan geen invloed op worden uitgeoefend;
    • Opmaak en plaatsing binnen 5 werkdagen na ontvangst factuurbedrag
  • Wachtrij:
    • Wachtrij voor nieuwe advertenties en verlengingen wordt actief indien maximum aantal advertenties actief is;
    • Advertenties worden op volgorde van abonneringstijdstip in wachtrij geplaatst (FIFO – First in First Out) m.u.v. een '12maanden | advertentie';
    • Een '12maanden | advertentie' wordt vooraan in de wachtrij geplaatst achter eventueel eerder geplaatste '12maanden | advertentie';
  • Platform Lerende Leiders behoudt zich het recht voor een advertentie te weigeren (met opgave van redenen). Een weigering is eenzijdig en onherroepelijk;
  • Platform Lerende Leiders spant zich naar eigen kunnen maximaal in om het aantal bezoekers op haar website zo hoog mogelijk te krijgen. Over aantallen bezoekers en advertentie klikaantallen kan geen garantie afgeven worden: deze kunnen (organisch) stijgen maar ook dalen.
  • Platform Lerende Leiders behoudt zich het recht voor om advertentie voorwaarden en aanvullende voorwaarden te wijzigen.

Rapportage

In het Tools menu (beschikbaar na inloggen) kan gekozen worden voor 'Mijn Advertenties'. Hier wordt de volgende realtime informatie per advertentie weergegeven:

  • Naam advertentie / verkleinde afbeelding advertentie;
  • Status : advertentie actief ja of nee;
  • Locatie: waar staat advertentie
  • Dagelijkse vertoningen: vertoningen deze dag
  • Totaal vertoningen: totaal aantal vertoningen
  • Klikken: totaal aantal klikken
  • % klikken: percentage klikken van vertoningen
  • Taal: n.v.t.

Ter indicatie en vergelijk: wat kost een AdWords campagne (Google)

De meest gebruikte strategie binnen Google Adwords is CPC (Costs Per Click: kosten per keer dat iemand op jouw advertentie klikt). De kosten per klik kunnen variëren. In onderstaand voorbeeld zijn de kosten (november 2014) opgenomen voor de getoonde zoekwoorden (blauw):

GoogleCPC > Aanvullende advertentie informatie | leiderschap

De kosten lopen uiteen van € 1,19 tot € 12,54 per klik.
Je kunt de kosten zelf maximaliseren maar dat betekent dat je advertentie minder getoond wordt en pas later in de zoekresultaten pagina's (b.v. pagina 5) getoond worden.
Om je een indicatie te geven van de maandelijkse AdWords kosten: veel bedrijven beginnen met een CPC (klik) budget tussen de € 250,- en € 1.000,- per maand.

FacebookG+TwitterRSSLinkedInPaper.li

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse nieuwsbrief en mis geen enkel Leiderschapsblog of -nieuwsbericht meer.