Login
Hoofd menu
Selecteer WPM
Drie. Twee. Een. GO! Don’t take employees for granted Geschreven door Margreet Boeren. Alweer enige tijd volg ik Richard Branson via social media. Vermoedelijk zit er een groot bureau achter al die inspirerende uitspraken, maar op de een of andere manier denk ik wel dat deze man echt gelooft in wat hij doet en dat ook uitstraalt, zodat iedereen die voor of met hem werkt het allerbeste uit zichzelf wil halen. Enkele feiten over Richard. Hij heeft 6.441.100 volgers op Google+.  5.518.196 volgers op LinkedIn. Hij heeft 44 posts en plaatste daarop recent 85 acties. Hij vraagt zich echt af waarom niet veel meer CEOs actief zijn op social media. Tot op vandaag is maar 16% van alle CEOs actief op social media. Klaarblijkelijk nemen veel CEOs social media (nog) niet serieus. Een of twee van de ondervraagde CEO respondenten had een eigen blog! Sommigen zijn wel actief op LinkedIn, enkele zelfs op Twitter maar nog minder op Facebook, Google+ en anders op het web. Iedere leidinggevende zou dit moet lezen! Met het gezegde op deze foto (Richard staat met een rood shirt aan in het midden) heeft hij weer een mooi punt. “Don’t take employees for granted”. Want als je je team onvoldoende waardeert, dan zullen zij de klanten niet waarderen. Als je wilt dat je bedrijf groeit, investeer dan in je medewerkers. Maar zou het niet geweldig zijn als we dit nog verder door zouden trekken naar meer waardering voor iedereen? Stel je eens voor wat dat zou betekenen voor de wereld? De 5 leiderschapslessen van Richard zijn: Maak je agenda vrij voor PR Verander eens van strategie Leer van successen en fouten van anderen Concurreer op kwaliteit, niet op prijs Bouw een persona op. Er zijn veel dingen die wij niet kunnen veranderen. Maar sommigen dingen hebben wij wel degelijk zelf in de hand. Door elkaar altijd vanuit de open houding voortdurend aan te spreken en te bevragen. Met respect voor de positie en deskundigheid van de ander en in de wetenschap dat iedere opmerking en iedere vraag voortkomt uit betrokkenheid. Nog zo’n mooie uitspraak van Richard, “Why life is often more interesting when you say yes, yes, yes!” .Discusieer mee over dit blog of deel het op social media

Don’t take employees for granted

Geschreven door Margreet Boeren. Geplaatst op 10 augustus 2014.
Hot 2987 treffers 0 favorieten toegevoegd

richardbransonAlweer enige tijd volg ik Richard Branson via social media. Vermoedelijk zit er een groot bureau achter al die inspirerende uitspraken, maar op de een of andere manier denk ik wel dat deze man echt gelooft in wat hij doet en dat ook uitstraalt, zodat iedereen die voor of met hem werkt het allerbeste uit zichzelf wil halen.

Enkele feiten over Richard. Hij heeft 6.441.100 volgers op Google+5.518.196 volgers op LinkedIn. Hij heeft 44 posts en plaatste daarop recent 85 acties. Hij vraagt zich echt af waarom niet veel meer CEOs actief zijn op social media. Tot op vandaag is maar 16% van alle CEOs actief op social media. Klaarblijkelijk nemen veel CEOs social media (nog) niet serieus. Een of twee van de ondervraagde CEO respondenten had een eigen blog! Sommigen zijn wel actief op LinkedIn, enkele zelfs op Twitter maar nog minder op Facebook, Google+ en anders op het web.

Iedere leidinggevende zou dit moet lezen!

richardbranson2Met het gezegde op deze foto (Richard staat met een rood shirt aan in het midden) heeft hij weer een mooi punt. “Don’t take employees for granted”. Want als je je team onvoldoende waardeert, dan zullen zij de klanten niet waarderen. Als je wilt dat je bedrijf groeit, investeer dan in je medewerkers. Maar zou het niet geweldig zijn als we dit nog verder door zouden trekken naar meer waardering voor iedereen? Stel je eens voor wat dat zou betekenen voor de wereld?

De 5 leiderschapslessen van Richard zijn:

  1. Maak je agenda vrij voor PR
  2. Verander eens van strategie
  3. Leer van successen en fouten van anderen
  4. Concurreer op kwaliteit, niet op prijs
  5. Bouw een persona op.

Er zijn veel dingen die wij niet kunnen veranderen. Maar sommigen dingen hebben wij wel degelijk zelf in de hand. Door elkaar altijd vanuit de open houding voortdurend aan te spreken en te bevragen. Met respect voor de positie en deskundigheid van de ander en in de wetenschap dat iedere opmerking en iedere vraag voortkomt uit betrokkenheid.
Nog zo’n mooie uitspraak van Richard, “Why life is often more interesting when you say yes, yes, yes!”

advertentie lb > Don’t take employees for granted | leiderschap
advertentie lmb > Don’t take employees for granted | leiderschap

Margreet Boeren

Auteur: Margreet Boeren

6 12520 7

Wat vind jij? deel het met ons!

INFO: You are posting the message as a 'Guest'

temple-square_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Al eerder schreef ik een blog over ‘Geloof in jezelf’, dit wordt een tweede blog, maar met een andere insteek vanwege ervaringen die ik opdeed tijdens
incentive_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Ieder jaar kregen de sales medewerkers een incentive reisje aangeboden. Een dankjewel van de Directie voor de behaalde targets. De bestemming was ieder
olifant-01_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Het verhaal van de blinden en de olifant. Onze opvatting over de werkelijkheid is maar beperkt. De parabel van de olifant en de blinden is een bekend
gedachtengoed_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Veel bedrijven hebben hun visie vastgelegd in kernwaarden. Maar hoe vertaal je die kernwaarden binnen de organisatie dan en vooral naar het uitvoerende
IlseWaylon_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Naar Ilse en Waylon gekeken bij RTL Late Night? Daar zagen wij iemand die zonder enige aarzeling, verlegenheid en twijfel vanaf het begin (gesteund door
fotozee_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Als je vanuit leiderschap je verdiept in het onderwijs, ontmoet je al snel een opvallend gebruik van termen. Als leider weet je dat bottom up, samensturing,
affiliate-loesje_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
{jssocials call2action="Tijdelijke kans!", hashtags="affiliate, marketing, pleaseRT", via=""} Thought Leadership is not about being known. It is about
andersvereenvoudigen_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
“Wat heb je geleerd?” vraag ik en we doen een rondje. “Hoe we ons werk eenvoudiger kunnen maken, zegt Margo (58), een van de deelnemers aan de workshop.
rochdale_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Kilian Bennebroek Gravenhorst in gesprek met René Grotendorst,voormalig voorzitter Raad van Bestuur Woningstichting Rochdale Een van de grootste fascinaties
watvindjij_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Terwijl Linda, m’n vriendin, met een jurk de paskamer inschiet bekijk ik een prachtig tas. De eigenaresse van de winkel lijkt verbaasd, totdat Linda
lostatsea_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Zowel over leiderschap als zelfsturende teams wordt veel nagedacht en geschreven. Het lijken eigenlijk twee kanten van dezelfde medaille te zijn. Waarom?
hond-leren_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Ik heb een hond. Om preciezer te zijn, een eigenwijs straatschoffie.   Wanneer ik met Oskar ga wandelen en ik ga een kant op die hij niet wil, zet
Wrijving_geef_glans_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Waar mensen samenwerken ontstaat vroeg of laat gedoe. Niets mis mee; een beetje wrijving geeft immers glans! Het wordt pas vervelend als de glans plaats
Beeld_blog_luisteren_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Leiders doen er verstandig aan goed te luisteren. Zowel vanuit respect en betrokkenheid naar degenen met wie zij werken, als om verbinding en commitment
mier_*_ > Don’t take employees for granted | leiderschap
Organisatieverandering, invoering van nieuwe werkwijzen, kwaliteitsverbetering, professionalisering, meer kennisdelen en samenwerken…. we hebben er allemaal

FacebookG+TwitterRSSLinkedInPaper.li

×
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse nieuwsbrief en mis geen enkel Leiderschapsblog of -nieuwsbericht meer.

×