person_outline
Harry Slagman

Over Harry Slagman

Pro-Blogger Blogger Influencer

"Ja, echt waar. Ik heb mijn baan als Commercieel Directeur opgezegd en ben aan de slag gegaan met Business Storytelling."

Logisch dat ik hier veel vragen over krijg. Waarom zou je dat doen? Tja, daar is dan ook wel wat aan vooraf gegaan.

Nee, ik ben geen verhaaltjesverteller. Nee, ik lees niet iedere dag een sprookje en nee, ik verzin geen verhalen. Waarom ik deze stap zette en wie ik wel ben? Dat vertel ik je graag.

Een menselijke, prikkelende en gepassioneerde kerel met meer dan 20 jaar ervaring in Sales-, Account-, Lijn- en Directiefuncties. Jarenlang coachte ik vol overgave medewerkers, bediende ik klanten en begeleidde ik verandertrajecten. Ik zat vol energie, ik genoot van alles en was voortdurend op zoek naar die volgende spannende prikkel. Goed in mijn werk en samen met mijn teams succesvol in de dingen die we deden.

Als rode draad hanteerde ik in mijn werk een aantal vragen.

Hoe bieden we toegevoegde waarde aan de klant, aan de organisatie, aan elkaar én aan onszelf. En vooral… hoe vertellen we dat?

BIG BANG

Op 14 oktober 2016 veranderde mijn wereld met een "big bang." Wat er gebeurde? Mah...dat is wel een dingetje. Wat er gebeurde, dat lees je hier...

Die big bang hielp me keuzes te maken en bracht me prachtige, nieuwe inzichten. Van de ene op de andere dag besloot ik van het "vertellen" mijn vak te maken. Spannend...en gaaf!

Nu heb ik de mooiste baan ter wereld. Elke dag mag ik op zoek in mijn eigen rugzak naar ervaringen, belevenissen en verhalen om anderen te helpen hun rugzak te ontdekken en te vullen. Dat doe ik als:

Spreker: http://www.storybusiness.nl/diensten/spreker/ 

Trainer: http://www.storybusiness.nl/workshops/ 

Coach: http://www.storybusiness.nl/diensten/coach/ 

"Words are how we think, stories are how we link"

Met logica alleen kom je er niet. Er is meer nodig om te overtuigen. Er is iets nodig waarmee je de aandacht vangt en houdt. Iets waarmee je je boodschap succesvol overbrengt en mensen in beweging krijgt. Er is balans nodig tussen content en context, prestatie en relatie, ratio en emotie, functioneel en persoonlijk.

"Het gaat niet om WAT je zegt, maar om HOE de ander leert en beslist"

Trots

Ik ben er trots op dat Storybusiness al snel vruchtbare grond vond. Nog trotser ben ik er op dat mijn ambitie ook de ambitie is geworden van deelnemers aan mijn workshops en toehoorders van mijn presentaties en inspiratiesessies. Ook zij zien de zakelijke kracht van Storytelling. Ik heb een goede keuze gemaakt en geniet ervan te helpen bij het vinden, vertellen en inzetten van jouw verhalen!

 

 

Mijn laatste blogs

Mijn meest gelezen blogs

×
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.