person_outline

× 'Lerende Leiders' gerelateerde zaken die niet in een van de andere 'Lerende Leiders categorieën past...

Hier is het middel, nu nog graag een doel

Meer
5 jaren 7 maanden geleden #923 door basdekruyff
Hier is het middel, nu nog graag een doel werd gestart door basdekruyff

dagobert > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | LeiderschapVandaag werd bekend dat de G20 afspraken heeft gemaakt. Deze houden in het kort in dat men aanstuurt op 2% jaarlijkse groei wereldwijd oftewel $ 2.000.000.000.000,=. Vervolgens meldt het artikel dat de landen in november moeten presenteren welke plannen ze hebben bedacht om dat te bereiken. De eerste gedachten die dit bij me opriep, waren: wat een onzin en wat hebben we dan geleerd van de crisis?

Lees verder...
  • CarolineWiedenhof
  • CarolineWiedenhof's Profielfoto > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | Leiderschap
5 jaren 7 maanden geleden #924 door CarolineWiedenhof
Beantwoord door CarolineWiedenhof in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Heb me ook hardop zitten verbazen hoe vast de G20 nog in dit verhaal gevangen zit.
  • Anoniem
  • Anoniem's Profielfoto > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | Leiderschap
5 jaren 7 maanden geleden #925 door Anoniem
Beantwoord door Anoniem in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
"Ach wat groeit het leven goed / als het niet van mensen moet" (Leo Vroman) duodecima.nl/huis-en-tuin/
  • Caroline Wiedenhof
  • Caroline Wiedenhof's Profielfoto > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | Leiderschap
5 jaren 7 maanden geleden #927 door Caroline Wiedenhof
Beantwoord door Caroline Wiedenhof in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Volgens mijn krant gaat het trouwens om 2 miljard dollar EXTRA groei.
Meer
5 jaren 7 maanden geleden #930 door basdekruyff
Beantwoord door basdekruyff in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Caroline, kleine correctie: het gaat om 2 DUIZEND miljard extra groei.
Meer
5 jaren 7 maanden geleden - 5 jaren 7 maanden geleden #934 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Bas, dank voor het delen.
Dit soort vraagstukken houdt me wakker in de nacht :( > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | Leiderschap
Vanochtend had ik een reactie willen plaatsen van één woord: onverschilligheid

Niet bij de leiders, daar heb ik één ander woord voor: 'doorschuivers', maar bij onszelf, de 'gewone' mensen...

Daar ligt volgens mij de start van de verandering... een nieuwe (G20) lente?

Verandering begint met 'wakker' worden, vandaar ook onderstaand filmpje dat (op een erg Amerikaanse) manier laat zien dat er een fout in het systeem zit van groei en geld creatie en waarom (wereld)leiders doorschuiven in plaats van echt leiding te nemen.

Meer
5 jaren 7 maanden geleden #938 door Roy
Beantwoord door Roy in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Dag Bas, als Sinek fan ben ik ook erg benieuwd naar de Why achter dit doel. Het doel moet zichzelf niet dienen, maar inderdaad de invulling zijn van een onderliggende visie. Zolang die er niet (duidelijk) is moeten we onze eigen why maar volgen :-) > Hier is het middel, nu nog graag een doel -... | Leiderschap
Meer
2 jaren 11 maanden geleden #1607 door worldpoet-546
Beantwoord door worldpoet-546 in topic Hier is het middel, nu nog graag een doel
Helder

Degene die je blijft
die je bent tijdens jouw leven
verandert niet door ervaringen
maar door zielsveranderingen.

Petra Hermans - Voor een betere wereld
Pagina 196

Dank je, Bas de Kruyff

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.