person_outline

× Trends met betrekking tot (nieuw) leiderschap...

Servant Leadership is hot, lees hier waarom (niet)

• KoosGroenewoud
  • KoosGroenewoud's Profielfoto > Servant Leadership is hot, lees hier waarom... | Leiderschap Onderwerp Auteur
Meer
1 jaar 11 maanden geleden #1678 door KoosGroenewoud
Servant Leadership is hot, lees hier waarom (niet) werd gestart door KoosGroenewoud

label servant leadership > Servant Leadership is hot, lees hier waarom... | LeiderschapOver Dienend & dienstbaar leiderschap, Het “Handvest Nieuw Leiderschap”, Jan Baan, perverse prikkels, bankiers, start-ups, ICT bedrijven en verkeerde labels.

Ondergetekende kwam 15 jaar geleden in aanraking met Dienend Leiderschap / Servant Lleadership

Als (voormalig) Ambassadeur van de Stichting Greenleaf center for Servant Leadership EUROPE was ik “streng in de leer” als het gaat over de vraag waar en wanneer DIENEND Leiderschap is ontstaan. Professor Paul de Blot noemt de Quakers, Henk Jan Kamsteeg ziet Jezus als DIENEND leider. Hij waste immers de voeten van zijn discipelen. Ik was het niet met beide heren eens, omdat ik van mening was dat het label Servant Leadership zijn grondslag vond in de ideeën van Robert K. Greenleaf. Vanuit die visie recenseerde ik ook het boek “Dienend leidinggeven” van Roeland Broeckaert: http://www.managementpro.nl/gastcolumns/recensie-herziene-versie-dienend-leidinggeven-zacht-mensen-hard-resultaat/

Lees verder...
Meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #1679 door ruud
Beste Koos,

Bij het lezen van je blog moest ik meteen denken aan een foto die ik vorige week zag waarin een aantal politici zaten te poseren met verschillende sokken aan hun voeten. De foto was genomen in het kader van de dag van alzheimer volgens mij.

De vraag die dan bij mij opkomt is: steunen ze dit echt en willen ze bewustwording stimuleren, of willen ze meeliften op een inmiddels succesvolle campagne?

Ik zal het waarschijnlijk nooit weten en ga dan ook maar van het eerste uit, maar de vraag is wel legitiem: op het moment dat een 'label' gebruikt om je zelf groter te maken, dan ben je wel erg klein...

ik schreef hier (lang geleden) een blog over: www.lerendeleiders.nl/ai-algemeen/niet-w...-dat-is-de-oplossing

Dank je wel voor jouw blog en daarmee de aanzet om over dit belangrijke thema weer eens na te denken!

En vergeet a.u.b. niet dat ook woorden als 'mensgericht, redelijk, eerlijk en rechtvaardig omgaan met mensen. Waarden(volle) leiders' labels zijn :) > Servant Leadership is hot, lees hier waarom... | Leiderschap

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.