person_outline

× Topics met betrekking tot 'Organisaties Leiden'...

Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begrijpt dan snap je het niet...

Meer
5 jaren 9 maanden geleden #800 door ruud

eliodomestico > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | LeiderschapHet zal jullie niet ontgaan zijn, maar ik ben fervent 'aanhanger' en beoefenaar van open source.
Een voorbeeld van open source is Linux: inmiddels het meest gebruikte besturingssysteem voor computers, tablets, telefoons ter wereld! Mensen vragen mij wel eens wat open source is en ik merk dat ik dan aangewakkerd wordt om een gloedvol betoog te houden. De benaming open source komt voort uit de software wereld maar het is meer dan dat en niet gelimiteerd aan software: het is een manier van doen, een manier van zelf-organisatie.

Lees verder...
  • Martijn Kegler
  • Martijn Kegler's Profielfoto > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | Leiderschap
5 jaren 9 maanden geleden #802 door Martijn Kegler
Mooi verhaal, ik begrijp er iets van. Ik zie absoluut de mogelijkheden van opensource. Wat ik me blijf afvragen is hoe je met open source brood op de plank krijgt?
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #803 door ruud
Hoi Martijn,
wat fijn dat je deze vraag ook hier stelt: bedankt hiervoor!

Je slaat volgens mij de spijker op z'n kop: deze vraag is denk ik één van de belangrijkste 'transitie' vragen (transitie van conventioneel naar nieuw organiseren 8.0)
Open source denken gaat volgens mij niet primair over geld verdienen, maar we leven wel in een wereld waar geld een basisbehoefte is geworden om te kunnen (over)leven.
Ook hier gaat het volgens mij over loslaten en vertrouwen, maar ik denk dat dit voor veel mensen een brug te ver is :) > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | Leiderschap

Ik voel me wel uitgedaagd om hier een vervolgblog over te schrijven, maar zou vooral ook aan de lezers jouw vraag willen voorleggen:

"Hoe krijg je met open source brood op de plank?"
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #808 door ruud
Hoi Martijn,

ik liep toevallig tegen deze quote aan van Einstein: "Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value"...
Daar zit volgens mij de sleutel tot 'brood verdienen in'

ik heb geprobeerd om dit in een blog te vatten: Het Nieuwe Organiseren 8.1: niet succes maar waarde...

Kun je hier iets mee?
gr.
Ruud.
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #809 door Gastmans
Ja, Open Source of Open Space learning is ook mijn visie sinds ik nog een snotter was (reeds meer dan vijftig jaar).
Ideeën bezit je niet alleen en vallen je niet zomaar toe. Je haalt de ideeën uit de grote "ideeënzee". Alle ideeën maken deel uit van de Big Open World en kunnen door niemand geclaimd worden. Ook niet de idee van Open Source.
Belangrijker dan de vraag: "Waar komt het idee vandaan?" is de vraag: "Wie doet dit vandaag? Hoe? Met welk resultaat?". Klaarblijkelijk voor sommigen de vraag: "Wie verdient er zijn boterham mee?"
In 2014 wil ik Open Space Learning meer zichtbaar maken.
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #810 door ruud

Gastmans schreef : ...Open Source of Open Space learning is ook mijn visie...

Kwam toevallig dit blog tegen: over open source in combinatie met scholing, wellicht interessant?
opensource.com/education/13/12/open-source-tools-homeschooling
Meer
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #840 door ruud
Hallo, kwam net deze link tegen: ook over school en open source. Wellicht heb je er iets aan :) > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | Leiderschap

Trust your students with open source
  • Martijn Kegler
  • Martijn Kegler's Profielfoto > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | Leiderschap
5 jaren 6 maanden geleden #958 door Martijn Kegler
Mooi verhaal, ik begrijp er iets van. Wat ik me blijf afvragen is hoe je met open source brood op de plank krijgt?
Meer
5 jaren 6 maanden geleden #959 door ruud
Hoi Martijn,
vraag was een tijd geleden al geland en was aanleiding voor opvolg blog: Het Nieuwe Organiseren 8.1: niet succes maar waarde...

ben benieuwd of je er iets mee kunt :) > Het Nieuwe Organiseren 8.0: Als je het begr... | Leiderschap
gr.
Ruud.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.