person_outline

Helend vermogen en hoe geweldloos communiceren mij daarbij helpt

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #341 door bianca

JumpHeart > Helend vermogen en hoe geweldloos communice... | Leiderschap

Het is geen gemakkelijk begrip om over te schrijven, helend vermogen. Van de 10 elementen die dienend leiderschap karakteriseren is dit begrip voor mij persoonlijk het moeilijkst uit te leggen en toe te passen in het dagelijks leven en in mijn werk.

Toch is er een gedachtegoed dat mij dagelijks helpt om zelf in balans te blijven en mijn innerlijke harmonie te bewaren en dat is Geweldloze Communicatie dat uitgaat van de overtuiging dat we in wezen niets liever willen dan vol mededogen geven en ontvangen. Door zelf zoveel mogelijk in balans en in harmonie te zijn, kan ik anderen helpen om hun helend vermogen aan te spreken. Marshall Rosenberg, de grondlegger van het gedachtegoed omschrijft het heel treffend:

Lees verder...
Meer
7 jaren 9 maanden geleden #350 door Ruud
Bianca,

wat een mooie en waardevolle bijdrage heb je gedaan met dit artikel. Mooie link met helend vermogen!
Zeer herkenbaar dat ondanks dat er geen slechte bedoelingen met hetgeen we zeggen zijn, dit soms op de ander wel eens als 'gewelddadig' ervaren kan worden (lees uitgelegd kan worden). Goed om dit te beseffen en hier eens stil bij te staan, goed ook om als dit gebeurd dit te adresseren: in het hier en nu.

Mooi, ga hier zeker mezelf wat meer in verdiepen!
bedankt,

m.vr.gr.
Ruud.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.