person_outline

Antwoord: Schaatsen als metafoor

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Gelieve Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
X

Onderwerp geschiedenis van: Schaatsen als metafoor

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• HoiEdwin
  • HoiEdwin's Profielfoto > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap
7 jaren 4 maanden geleden
Schaatsen als metafoor

schaatsenmolen > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap

Schaatsen als metafoor

Met koude vingers bind  ik mijn schaatsen onder. De bevroren plassen liggen voor me en ik zuig de frisse winterlucht in me op. De eerste slagen brengen me in beweging. Mijn blik is op de horizon gericht. Ik kies een punt waar ik uit wil komen, een molen in de witte verte, het doel is bepaald. De slagen volgen elkaar in rustig tempo op. Links, rechts, links, rechts..... Maar in plaats van de stilte in mijn hoofd begin ik te denken. Elke slag naar links brengt me een stukje verder naar links, elke slag naar rechts een stukje verder naar rechts. Tegen de tijd dat ik de molen bereik zal ik zeker 1,5 keer de afstand hebben afgelegd door het gaan van links naar rechts. Ik begin met mijn schaatsen rechter te zetten, minder naar links en minder naar rechts. Dat lijkt sneller te gaan, plots wankel ik. Ik zet mijn schaatsen nog een stukje rechter, het gaat nog iets sneller, weer een wankel, nee meer dan dat, en voor ik het doorheb lig ik plat op het ijs.

Lees verder...
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.