person_outline

Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1992

Meer
8 jaren 2 maanden geleden #262 door Lindsie

In 1990 nam David Suzuki zijn familie mee naar het regenwoud in Brazilië om bij de Kaiapo stam te leven. Ze waren getuige van de afbreuk van het land van de Kaiapo. Bij thuiskomst heeft Severn met een aantal meisjes uit de 5de klas de Environmental Children’s Organisation opgericht.

Lees verder...
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #263 door Mirjam
Beantwoord door Mirjam in topic Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1992
Hoe vaak je dit ook ziet, wat blijft het bijzonder....en dan te bedenken dat het 21 jaar geleden opgenomen is....kippenvel
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #264 door Ruud
Beantwoord door Ruud in topic Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1992
Ik kan het mij nog goed herinneren toen ik de eerste keer dit filmpje zag.... op de leergang voor Servant Leadership.
ontzettend indrukwekkend, niet alleen omdat dit meisje op een zo treffende manier haar speech houdt, maar bovenal de schokkende confrontatie dat het (stiekum) ook over mij ging!

"...you teach us how to behave, to not fight with others, to work things out, to respect others, to clean up our mess, not to hurt other creatures, to share, not be greedy.
Then why do you go out and do the things you tell us not to do?
Parents should be able to comfort their children by saying everything is going to be alright, it is not the end of the world, and we are doing the best we can... but I don't think you can say that anymore... are we even on your list of priorities?
My dad always says: you are what you do, not what you say. Well... what you do makes me cry at night, you grown ups say you love us, but please make your actions reflect your words..."

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, wat voor inzicht heeft dit filmpje jullie gebracht, wat is er veranderd, wat wil je ervan delen?
m.vr.gr.
Ruud.
  • Egon Beaart
  • Egon Beaart's Profielfoto > Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1... | Leiderschap
7 jaren 9 maanden geleden #353 door Egon Beaart
Beantwoord door Egon Beaart in topic Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1992
Enige jaren geleden heb ik een deel van de toespraak gezien bij een van de colleges van de MBA opleiding die ik volgde. Di maakte toen indruk op me dat een kind van 12 jaar deze moed heeft om dergelijke zaken uit te spreken. Geen angst maar alleen moed. het filmpje van deze toespraak zat wel in mijn hoofd, maar niet prominent. Afgelopen vrijdag was ik op een sessie waarbij ik naast een man zat en ik een opmerking maakte over de Einstein generatie en hoe veel potentie die heeft. Deze man noemde de naam Severn Susuki, deze naam kende ik niet, wel het filmpje. De ontmoeting van vrijdag kan geen toeval zijn. Het zoeken op internet naar het filmpje was nu makkelijk omdat ik de naam nu kende. wat scheets mijn verbazing dat ik dit filpme tegenkom op de site van lerendeleiders van Bianca dan Outer, waar ik afgelopen week de intentie heb gegeven eens te kijken om een vorm van samenwerking te realiseren. En ja... dit kan toch geen toeval zijn.
Ik ben verder van plan dit filmpje te gebruiken bij de presentaties die ik houd.
groet,

Egon
Meer
7 jaren 9 maanden geleden #354 door Ruud
Beantwoord door Ruud in topic Severn Suzuki speaking at UN Earth Summit 1992

Egon Beaart schreef : ...En ja... dit kan toch geen toeval zijn....

Hallo Egon,
Bedankt voor je reactie, leuk om te lezen!
Na het lezen van Joseph Jaworski's 'Synchronicity' geloof ik nog steeds in toeval maar ben ik er wel anders tegen aan gaan kijken.
Leestip!
groeten,
Ruud.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.