person_outline

× Boekbesprekingen en mededelingen...

Recensie: "Veranderen van maatschappelijke organisaties" van Jaap Boonstra

• KoosGroenewoud
  • KoosGroenewoud's Profielfoto > Recensie: "Veranderen van maatscha... | Leiderschap Onderwerp Auteur
Meer
2 jaren 1 maand geleden #1665 door KoosGroenewoud

VeranderingJaapBoonstra 480x600 > Recensie: "Veranderen van maatscha... | LeiderschapVeranderen is mensenwerk, dus het maakt niet uit in welke sector je dat doet. Of juist wel...

Zelf was ik lang van mening dat het niet uitmaakt in welke sector je veranderingen of verbeteringen wilt realiseren. Het gaat immers over mensen. Ik stoelde mijn mening op het werken bij en voor de rechtsopvolger van de Nederlandse Zorg Federatie (Spectra Facility) en – via Procore - het grootste district van Rijkswaterstaat in Rotterdam.

Recent recenseerde ik “Poleposition”: Over de wijze waarop de gemeente Hollands Kroon hun burgertevredenheid verhoogde naar 8.7. Verder recenseerde ik “De nieuwe route” van Anke Siegers over veranderingen in relatie tot burgerparticipatie. Terugkijkend naar mijn werkervaringen en door het lezen van de boeken van Siegers en Boonstra kom ik tot de conclusie dat maatschappelijke organisaties bijzonder zijn door de maatschappelijke opgave die ze vervullen en alle spelers waarmee ze te maken hebben. Hierdoor heb ik niet alleen meer waardering en bewondering gekregen voor mensen werkzaam in het sociaal domein, ik ben ook tot de overtuiging gekomen dat het wel degelijk uitmaakt in wat voor sector je werkt.

Lees verder...
Meer
2 jaren 1 maand geleden #1666 door franswilms
Dank voor deze mooie recensie. Ik volg je helemaal. Het is voor mij nu al een klassieker. Een prachtige verbinding tussen theorie en praktische ervaringen, waarmee jezelf direct kunt toetsen hoe je het in je eigen organisatie aanpakt. Inspiratie voor reflectie. Super!

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.