person_outline

Antwoord: Recensie 'The You of Leadership' van Twan van de Kerkhof

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Gelieve Inloggen of Registreren om deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
X

Onderwerp geschiedenis van: Recensie 'The You of Leadership' van Twan van de Kerkhof

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• KeesIzelaar
  • KeesIzelaar's Profielfoto > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap
5 jaren 4 maanden geleden
Recensie 'The You of Leadership' van Twan van de Kerkhof

TheYouOfLeadership > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | LeiderschapTwan van de Kerkhof schreef een nieuw boek. Daarin vraagt hij aandacht voor twee trends. Tussen neus en lippen door maakt hij daarmee het immense en abstracte "Theory U" toegankelijk voor een breder publiek.

Toen ik na lang twijfelen het boek kocht, vroeg ik me af of het boek iets nieuws toevoegt of dat de schrijver handig gebruik maakt van een hype. Theory U mag zich namelijk op een brede belangstelling verheugen in Nederland.

Coaches, managers en wereldverbeteraars uit allerlei branches en sectoren werpen zich op dit fenomeen! Zo besteedden bijvoorbeeld de NOBCOde Baak en de Iona Stichting recent aandacht aan Theory U.

Van de Kerkhof combineert twee hypes: leiderschap en Theory U. Deze onderwerpen hebben beide mijn belangstelling, dus wat ligt er meer voor de hand dan het boek snel te kopen. Toch twijfelde ik, want ik ken andere boeken van de schrijver die mij tegenvielen. Bovendien koop ik vaker veelbelovende (relatief dunne) boeken van 25 euro, die uiteindelijk tegenvallen!

Twijfel alom. Eerst ging ik dus maar eens op zoek naar recensies. Ik vond er maar één. Lovend is George Begemann over het boek. Hij is echter een collega van de schrijver, dus dat voedde mijn twijfel alleen maar.

Lezen van deze recensie is trouwens toch wel handig. Begemann plaatst namelijk het boek in de lijn van enkele andere publicaties over het onderwerp. Krijg je meteen een recente geschiedenis over het onderwerp.

Lees verder...
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.