person_outline

× Boekbesprekingen en mededelingen...

Recensie "Echte leiders dienen" van Inge Nuijten

Meer
5 jaren 4 maanden geleden #936 door Rianca

echteleidersdienen > Recensie "Echte leiders dienen&... | LeiderschapWie een boek zoekt om concreet handen en voeten te geven aan het begrip dienend-leiderschap, kan met dit boek zijn hart ophalen. Het boek staat bol van de tips en ontwikkelingsvragen voor het ontwikkelen van dienend-leiderschap. Zoals bewustwordingsvragen bij het F-PAD-principe (focus-profilering-attributie-defensief) en tips om meer verbondenheid in jouw team te creëren. Kortom, als je je wilt ontwikkelen tot dienend-leider krijg je hier volop concrete tools om mee aan de slag te gaan. Daarbij komt één belangrijk aspect steeds terug: dienend-leiderschap is een levenshouding, geen trucje. Ergens heb je het altijd in je gehad, in de manier waarop je in het leven staat en waarop je anderen de ruimte geeft, maar ook verantwoordelijk houdt.

Lees verder...
Meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #937 door Roy
Dag Rianca, bedankt voor het delen! Mijn leeslijst groeit met de dag en dan is het leuk om iets meer van een boek te weten van iemand met een zelfde focus zodat ik beter kan kiezen uit al het aanbod! Ben overigens benieuwd naar jouw persoonlijke verhaal bij dit boek :) > Recensie "Echte leiders dienen&... | Leiderschap
Meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #939 door Rianca
Beantwoord door Rianca in topic Recensie "Echte leiders dienen" van Inge Nuijten
Beste Roy,

Bedankt voor je bericht! En wat leuke uitdaging om iets van mijn persoonlijke ervaring met dit thema met jullie te delen!
Ik kreeg spontaan ideeën voor een blog dus ik houd het nu even wat korter :) > Recensie "Echte leiders dienen&... | Leiderschap

Sinds ik me verdiep in dienend-leiderschap, vallen veel dingen op hun plek. De HKI-instelling is echt iets waarvan ik met grote overtuiging kan zeggen dat dit mijn basisinstelling is. Ik kijk altijd waar en hoe ik de situatie kan verbeteren, ongeacht hoe lastig die ook kan zijn. Verder merk ik vooral dat ik terugkijkend vaak te werk ben gegaan op manieren zoals die in dit boek beschreven staan, bijv. in het leiden en coachen van (project)teams. Maar ook in het schrijven van een campagneplan voor de gemeenteraadsverkiezingen, waarin elke kandidaat zich op basis van zijn kernexpertise kan profileren in de campagne.

Binnenkort zal ik iets schrijven over enthousiasme en voor de troepen uitlopen, misschien kennen jullie het wel :) > Recensie "Echte leiders dienen&... | Leiderschap

Hartelijke groet,
Rianca den Ouden
Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 3 maanden geleden #989 door twitter
Beantwoord door twitter in topic Recensie "Echte leiders dienen" van Inge Nuijten

Meer
5 jaren 3 maanden geleden #990 door Ruud
Beantwoord door Ruud in topic Recensie "Echte leiders dienen" van Inge Nuijten
Wat een leuke en herkenbare discussie, ik trapte in de valkuil van de aanname dat 'als het moeilijk wordt, dienend-leiderschap overboord gaat'. Wil hier mijn persoonlijke ervaring graag delen.
Toen ik nog bij een commercieel bedrijf een functie had en de druk (zwaar vanuit winstoogpunt / aandeelhouderswaarde gestuurd) tot grote hoogte werd opgevoerd, toen kwam het er bij mij inderdaad ook uit....

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb ontslag genomen omdat ik niet wilde acteren over de rug van mijn medewerkers maar authentiek mezelf wilde blijven.
Mijn grootste angst was dat mijn medewerkers 'onbeschermd' achter zouden blijven, maar niets is minder waar gebleken.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.