person_outline

Antwoord: Recensie: "Handboek Appreciative Inquiry" van Robbert Masselink

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Gelieve Inloggen of Registreren om deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
X

Onderwerp geschiedenis van: Recensie: "Handboek Appreciative Inquiry" van Robbert Masselink

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Ruud
  • Ruud's Profielfoto > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap
3 jaren 2 maanden geleden
Recensie: "Handboek Appreciative Inquiry" van Robbert Masselink

Oplossingsgerichtwerken van Louis Cauffman?
Heb ik zelf geen ervaring mee (zojuist gegoogled).
Wellicht een leuke oproep: wie-o-wie heeft ervaring met AI en OGW en kan verschillen / overlap duidden?

• Rianca
  • Rianca's Profielfoto > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap

Hoi Ruud, bedankt voor je reactie en het werkboek is zeker een goede tip! Leuk filmpje ook! Ik ben nog wel even aan het puzzelen met de overlap met oplossingsgericht werken. Hoe zie jij dat? Wat is het grote verschil tussen deze twee methoden?

• Ruud
  • Ruud's Profielfoto

Hoi Rianca,
dank voor je recensie: ik heb het boek zelf ook gelezen. Zeker een aanrader is het "Waarderend Werkboek - Appreciative Inquiry in de praktijk". Dit boek (ook van Robbert Masselink) geeft een korte introductie van AI en gaat vervolgens verder met per fase een overzicht en uitleg van de stappen, oefeningen, checklisten, etc.

Voor een ieder die meer visueel is ingesteld; onderstaand een korte animatievideo die uitleg geeft over AI (met dank aan Gerard Jans)

• Rianca
  • Rianca's Profielfoto

handboek-ai > Alle recente Leiderschapsberichten op ons f... | Leiderschap“Zit je te studeren?” vraagt mijn buurvrouw, terwijl ik op mijn ligbedje met mijn gebroken teen en gewapend met boek heel fanatiek in mijn notitieboek zit te pennen. Mede daardoor realiseer ik me waarom het even duurde voordat ik door dit boek heen was. Het is, om maar met Kolb te spreken, een boek voor denkers en dromers. Mensen die het heerlijk vinden zich te verdiepen in alle ins en outs, en toepassingsmogelijkheden van een methode. Het handboek Appreciative Inquiry is een behoorlijk complete verzameling van wat er op het moment van verschijnen bekend was over AI.

Lees verder...
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.