person_outline

× Topics met betrekking tot 'Lean en Leiderschap'...

Ik kies voor vertrouwen!

Meer
2 jaren 1 maand geleden #1453 door mariel_s_k
mariel_s_k heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Ik kies voor vertrouwen!

4waystop > Ik kies voor vertrouwen! - Lerende Leiders | leiderschapVraag jij je ook wel eens af waarom veranderingen zo moeizaam gaan in een organisatie? Irriteer jij je ook wel eens (of regelmatig) aan alle bureaucratie om je heen? Ik geloof erin dat als we meer uitgaan van de goede intenties van elkaar en meer gaan communiceren in plaats van controleren we meer klantwaarde kunnen leveren en medewerkers bovendien een fijnere werkdag hebben.

Want voor zowel klanten als medewerkers is het vaak niet duidelijk hoe processen verlopen. Een proces waarin we klantgegevens willen vastleggen en 3 medewerkers op 3 verschillende plekken telkens min of meer hetzelfde aan de klant vragen levert niet veel waarde. De klant begrijpt er helemaal niets van en vraagt zich af of het wel goed komt en de medewerkers kunnen de nut en noodzaak ook niet uitleggen (als ze het al weten van elkaar).

Lees verder...
Meer
2 jaren 1 week geleden #1454 door twitter
twitter antwoordt op het onderwerp: Ik kies voor vertrouwen!
Meer
2 jaren 1 week geleden - 2 jaren 1 week geleden #1455 door twitter
twitter antwoordt op het onderwerp: Ik kies voor vertrouwen!
Meer
2 jaren 1 week geleden #1456 door mariel_s_k
mariel_s_k antwoordt op het onderwerp: Ik kies voor vertrouwen!
Ik zou heel graag zien dat een organisatie zijn processen inricht met als uitgangspunt vertrouwen. Helaas zie je nog al te vaak dat deze procesinrichting berust op wantrouwen of angst. Angst dat het werk niet goed gedaan wordt of dat het niet aangetoond kan worden. Ik hoop in ieder geval dat er niet gekozen wordt voor angst.
Meer
2 jaren 1 week geleden #1457 door Rianca
Rianca antwoordt op het onderwerp: Ik kies voor vertrouwen!
Hoi Mariƫl,

Mooi stuk! Het sluit uitstekend aan bij wat wij doen met Samensturing: een organisatie inrichten met de dialoog als basis. Daardoor ontstaat vertrouwen, omdat we ons verdiepen in wat voor onszelf en de ander betekenis geeft, en samen afgewogen besluiten nemen. Samen inderdaad de doelen bepalen en vaststellen wat iedereen kan bijdragen. Dat is samen sturen!
  • Mariel
  • Mariel's Profielfoto > Ik kies voor vertrouwen! - Lerende Leiders | leiderschap
2 jaren 1 week geleden #1460 door Mariel
Mariel antwoordt op het onderwerp: Ik kies voor vertrouwen!
Hoi Rianca, bedankt voor je reactie. Dat sluit inderdaad mooi aan. Ook bij het lean gedachtegoed. Samen de doelen realiseren op basis van waarde voor de klant!
Groet Mariel
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.