person_outline

× Topics met betrekking tot 'Persoonlijk Leiderschap'...

De missers in mijn leiderschap (1/veel)

Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #695 door Roy

mentor-leader > De missers in mijn leiderschap (1/veel) - L... | LeiderschapKennen jullie die ook? Van die "leiders" die niet meer zijn dan mensen die vanwege hun goede vakmanschap een leidinggevende plek krijgen. Mensen zonder enig idee van leidinggeven, inspireren, motiveren en interesse voor mensen. Ik was er ook zo eentje...

Een jaar of wat geleden ben ik als drop out na 2 niet afgeronde universitaire studies begonnen op de werkplek waar ik nu nog steeds werk. Toen was het een bedrijf met 3 medewerkers plus de eigenaar en zijn vrouw. Voor mij was het een tussenstop naar een fatsoenlijke baan, dacht ik. De eigenaar wist mij echter te boeien voor zijn vak, wat langzaamaan ook mijn vak werd. Ik kreeg er lol in, en was er goed in. Erg goed, al zeg ik het zelf.

Lees verder...
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #701 door Ruud
Replied by Ruud on topic De missers in mijn leiderschap (1/veel)
Hallo Roy,

ben er een beetje stil van: wat mooi dat je dit met ons deelt!
Los van het inhoudelijk onderwerp zie ik hier een transformatie van 'het gaat over mij' naar 'het gaat over de ander'.
Prachtig! Ik gun veel leidinggevenden deze transformatie, maar eigenlijk gun ik dat nog meer aan hun medewerkers: dan worden ze namelijk echt in hun kracht gezet en gaan er mooie dingen gebeuren.

Dank je wel Roy!
gr.
Ruud.
  • Anonymous
  • Anonymous's Profielfoto > De missers in mijn leiderschap (1/veel) - L... | Leiderschap
5 jaren 3 maanden geleden #705 door Anonymous
Replied by Anonymous on topic De missers in mijn leiderschap (1/veel)
Hoi Roy,
Wat een mooie ontwikkeling en bijzonder dat je het deelt met ons. Het klopt leidinggeven is anders dan het vak doen en de grote uitdaging is om het vakmanschap aan leiderschap te verbinden. Die verbinding zie ik in alles terugkomen als ik je verhaal lees. En het speelt overal in het bedrijfsvoering, bij de overheid of andere organisaties! M.vr.gr. Hans
  • loekie@loekan.nl's Profielfoto > De missers in mijn leiderschap (1/veel) - L... | Leiderschap
Meer
4 jaren 5 maanden geleden #857 door
Replied by on topic De missers in mijn leiderschap (1/veel)
Gaaf dat je dit deelt Roy & prachtig voorbeeld van hoe je als mens verschuift van 'learning', maar 'earning' en nu 'returning'.. Ik zal er een voorbeeld aan nemen.. Op de leiderschaps-laag dan ;) > De missers in mijn leiderschap (1/veel) - L... | Leiderschap
groetjes Loekie
Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.