person_outline

× Topics met betrekking tot 'Persoonlijk Leiderschap'...

Solliciteren (er is nog hoop)

Meer
5 jaren 3 maanden geleden #869 door grjans
Solliciteren (er is nog hoop) werd gestart door grjans

sollicitatie > Solliciteren (er is nog hoop) - Lerende Lei... | LeiderschapZwarte, krakende schoenen, voorzien van een glimmende weerspiegeling van deugdzaamheid. Het donkerblauwe pak is nog stijf van nieuwigheid. Het overhemd is zachtroze en heeft moderne, grote boorden. De das is uiterst goed gekozen. Het hoofd erboven is recentelijk gekapt en erg glad geschoren, zodat het zoontje geen protesten zal hebben geuit bij de plichtmatige afscheidskus bij het vertrek.

Dan kijkt hij in het gezicht van de man. Het staat zó serieus dat hij onwillekeurig even terugdeinst. Heel kort flitst een beeld door zijn hoofd van de begrafenis van Jan, vorige maand.

Lees verder...
  • A3anne
  • A3anne's Profielfoto > Solliciteren (er is nog hoop) - Lerende Lei... | Leiderschap
5 jaren 3 maanden geleden #881 door A3anne
Beantwoord door A3anne in topic Solliciteren (er is nog hoop)
Wat een mooi verhaal en treffend geschreven hoe de glimmende schoenen nog niet snappen dat waar mensen echt voor gaan, niets te maken heeft met rang of stand. Het zweet, het zoeken, niet passen in een systeem. Of misschien wel gelukkig niet passen in een systeem dat het systeem niet meer is. Steeds meer zie ik mensen opstaan. Denkers die snappen dat echt gezien worden en dat daadwerkelijk contact bestaat uit het maken van een oprechte verbinding. Ik wens het toe dat alle "Mathijssen" op deze wereld blijven doen waar ze goed in zijn. Dat ze niet voorbij gaan aan het innerlijke weten dat ze het verschil kunnen maken door gewoon te zijn. Verbinden met dezelfde soort denkers helpt voor mij om te weten dat je ideeën niet gek of raar zijn maar juist van enorm belang! Ik zie steeds meer van deze dappere mensen opstaan en zeggen hoe het ook anders kan. En heel stiekem weet ik dat de mannen met de hoog gestijfde boorden het liefst zouden volgen. Ik praat wel eens met ze en heb dan de mogelijkheid om ze te laten zien hoe ze het ook anders kunnen. De stropdassen worden een beetje losser getrokken en ze kunnen weer ademhalen.Ze zoeken wegen om mens te zijn tussen de mensen en van daaruit toe te voegen. Plezier en contact komen er voor in de plaats en ze zijn diep verbaasd over de resultaten op de werkvloer. Nog belangrijker, ze durven weer naar buiten te kijken en kunnen 's avonds met een glimlach op hun gezicht in een diepe slaap vallen.

Adrianne van Doorn
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #884 door Yvvdu
Beantwoord door Yvvdu in topic Solliciteren (er is nog hoop)
Gerard, helemaal eens met Adrianne. Goed dat je dit zo hebt opgeschreven en je gunt veel meer mensen die vorm van lef. Lef blijft toch nog altijd het enkelvoud van leven! En Adrianne, jouw reactie is ook een hele inspirerende, bijna een blog op zich. Laten we vooral allemaal mens zijn en daarin authentiek blijven. Dat geeft zeker garantie op iets prachtigs!
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #908 door Roy
Beantwoord door Roy in topic Solliciteren (er is nog hoop)
Mooi geschreven Gerard, het leest lekker weg! En tegelijk een mooie blik op datgene wat het belangrijkste is: keuzes maken over wat echt bij je past (of niet) versus wat verstandig is (of niet).
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #912 door grjans
Beantwoord door grjans in topic Solliciteren (er is nog hoop)
Dank voor de mooie reacties op dit artikel, zowel op de site als via Social Media. Dat het onderwerp leeft geeft aan de andere kant ook wel te denken. Enerzijds is er een roep om, en een beweging naar, het gezamenlijke, het bindende element. Appreciatie Inquiry, Servant Leadership en Storytelling zijn hier goede voorbeelden van. Anderzijds zie je nog steeds een verkilling in het bedrijfsleven, gaan voor het individuele kortetermijn resultaat, scoren ten koste van de ander. Bedrijven moeten doorkrijgen dat ze sterker worden van een krachtig, gemotiveerd team. Het moet cultuur worden om elkaar aan te spreken op individueel gewin of een verdeel-en-heers politiek van een managementlaag. Dat is een ethische keuze. Daarom is de vereniging Lerende Leiders zo belangrijk. Ze wijst op die keuze.
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #914 door Ruud
Beantwoord door Ruud in topic Solliciteren (er is nog hoop)
Hoi Gerard,
ik heb echt het idee dat mensen op dit ogenblik en op deze thema's wakker aan het worden zijn, maar er is natuurlijk een volgende stap nodig en dat is daadwerkelijk uit bed komen. Dat laatste is moeilijk en vergt lef: van de leidinggevende, maar eigenlijk van iedereen.
Mensen 'wakker maken' door te laten zien dat het het ook anders kan, dat je niet de enige bent die er zo over denkt en dat het oké is om dat uit te spreken of te tonen om op die manier ook anderen weer wakker te maken is een randvoorwaardelijke stap...
Deze stap willen wij vanuit onze vereniging faciliteren, maar uiteindelijk zijn jullie (de bloggers, reageerders maar ook de 'reagluurders') degenen die de beweging in gang zetten... daarom zijn jullie zo belangrijk!
Dank je wel Gerard.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.