person_outline

× Topics met betrekking tot 'Weconomics en Leiderschap'...

De fuik van de huidige welvaartsmachine (Weconomics Dialoog deel 3)

• Vivienne van Leuken
  • Vivienne van Leuken's Profielfoto > De fuik van de huidige welvaartsmachine (We... | Leiderschap Onderwerp Auteur
Meer
3 jaren 5 maanden geleden #1564 door Vivienne van Leuken

weconomics3 > De fuik van de huidige welvaartsmachine (We... | LeiderschapBeste Paul,

Dank voor je uitgebreide antwoord.
In de zoektocht naar een nieuwe welvaartsmachine, een nieuw systeem, zullen de oude systeemeisen herkend en ter discussie gesteld moeten worden. Ik zie veel onderzoeksrapporten en andere documenten voorbij komen waarin deze zogenaamde ‘oude’ systeemeisen als een vaststaand gegeven worden meegenomen in verbetervoorstellen, beleidswijzigingen en aanvragen van middelen. Ik lees over adviezen die organisaties alleen maar verder in de fuik van de huidige welvaartsmachine lokken. Zo is een discussie in de advocatuur en de accountancy over het corporate organisatiemodel vs. de maatschap als organisatiemodel hier een voorbeeld van. Men wil, hoe begrijpelijk ook, de oude eisen (in dit geval status, geldelijke beloning en ‘the only way is up’) niet loslaten. Eigen belang gaat voor gemeenschapsbelang. Mijn welvaart gaat voor een betaalbare en duurzame welvaart.
Met een aanpassing van het partnermodel kom je er niet. Met enkel voorschriften voor good governance creëer je geen integriteit. Verandering zit in gedrag en intentie, en beiden worden beïnvloed door bewustwording. Zolang je intentie is gericht op verbetering van de eigen welvaart (bewust/onbewust), blijf je in het troebele water van de oude welvaartsmachine rond zwemmen. Vernieuwen van de bewustwording is ‘key’.

Lees verder...
Meer
2 jaren 11 maanden geleden #1565 door worldpoet-546
Ik vind dit een mooi artikel met bijpassend mooie foto.
Ik mag erbij voegen dat wanneer je dichtbij jezelf blijft, je altijd vrij dus jezelf zijn zal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Vivienne van Leuken
  • Dhaenens Geert
  • Dhaenens Geert's Profielfoto > De fuik van de huidige welvaartsmachine (We... | Leiderschap
2 jaren 8 maanden geleden #1619 door Dhaenens Geert
Om jezelf te verbeteren dien je een aantal zaken op een rij te zetten; 1) weten waar je blinde vlek of valkuil zit 2) er durven over spreken om de gevolgen te beperken 3) niet vechten tegen een mogelijke verandering; de innerlijke zal uiteindelijk sterker zijn als deze van buitenaf. Allemaal gemakkelijk gezegd en daarvan bewust zijn is de eerste stap.
  • Vivienne van Leuken
  • Vivienne van Leuken's Profielfoto > De fuik van de huidige welvaartsmachine (We... | Leiderschap Onderwerp Auteur
Meer
2 jaren 3 maanden geleden #1672 door Vivienne van Leuken
Beantwoord door Vivienne van Leuken in topic De fuik van de huidige welvaartsmachine (Weconomics Dialoog deel 3)
Je gevoel onderzoeken, het er laten zijn, blijkt een perfecte leidraad naar jezelf leren kennen.
Tenminste dat is mijn ervaring. Het gevoel als spreekbuis van je ziel.

End of content

No more pages to load

Niets meer missen?

Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.