Antwoord: Waarom het DNA van je organisatie bepaalt of je overleeft?

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
ochCaptcha initialiseren... Even geduld a.u.b...

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

  • piarauhala
11 jaren 1 maand geleden

inzoomenStel je de volgende situatie voor:

Je bent eigenaar van een klein bedrijf. Je weet precies wat je wilt en je hebt medewerkers in dienst die jou en je klant aanvoelen. Ze dragen als het ware het DNA van jouw organisatie uit. Zonder woorden weten ze wat jij wilt. Je kunt met een gerust hart op vakantie. Je hoeft nooit iemand wat uit te leggen. De tent draait zoals het hoort ook als jij er niet bent.

Dit is een droomsituatie en komt bijna nooit voor. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat het in grote organisaties helemaal niet voorkomt omdat er bijna nooit echt nagedacht is over zoiets als het DNA van de organisatie. Natuurlijk zijn er wel kernwaarden, een missie en een visie. Maar de kernwaarden of zoals ik liever zeg het DNA, zijn eigenlijk nooit echt geïmplementeerd!

Lees verder...