Nieuwe Economie, Nieuwe Business Modellen, impact maken, sociale innovatie en #Purpose zijn trending topics, reden voor consultants, schrijvers, sprekers en organisatie adviseurs om daar op in te haken. Daarbij kom je ook boeken tegen die vanuit de old skool gedachte zijn geschreven. (Het moet beginnen met winstmaken…)
Het kan gelukkig ook anders. Daarom adviseer ik om het boek “Pioniers van de nieuwe welvaart” te lezen en te gebruiken. Mooie en inspirerende voorbeelden, ondernemers, bedrijven en organisaties met visie (o.a. Ben & Jerry’s, Heilige Boontjes, Kromkommer, Waka-Waka, Lidl, Dopper, de vegetarische slager, Plastic Whale, the colour kitchen, Peerby, the weedburger, Tony’s Chocolonely om er een paar te noemen. Ze kijken allemaal naar de horizon, in plaats van naar de bottomline. Nieuwe Leiders dus!
Verder prima tips en een goed beeld van de trends en ontwikkelingen, waaronder de donut economie.
Zie ook de boeken van Petra Hoogerwerf, Wouter Scheepens en Nanno Kleiterp (+ Marijn Wiersma) in het Lerende Leiders dossier Nieuwe Economie, Nieuwe Business Modellen, MVO, Duurzaamheid, Social Impact, Our Common Future, GSG: