Antwoord: Je kunt het niet doen, je moet het zijn! Lessen in leiderschap.

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
ochCaptcha initialiseren... Even geduld a.u.b...

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

  • Joop Boukes
11 jaren 11 maanden geleden

Mooi stuk en het was de dialoog aan het eind die er voor zorgde dat deze bevlogenheid naar buiten kwam. Meer dialoog, meer bevlogenheid en betrokkenheid.
Groet, Joop Boukes, Mens in Dialoog

  • MarkRaijmakers
11 jaren 11 maanden geleden

matcheslitJe kunt het niet doen, je moet het zijn! En als je het bent, kan je ook niet meer terug!
Deze raadselachtige woorden zijn de sleutel tot een succes in het verre Noorden van ons land. Maar een succes, daar ging het niet om: het was gewoon onontkoombaar!

Jannie Nijlunsing, directeur van De Hoven voor ouderenzorg, stelde drie jaar geleden een cruciale vraag: "Zijn we eigenlijk nog wel de goede dingen aan het doen?". En ze bleef die vraag herhalen, gedreven doordat ze ervoer dat bewoners van haar instelling niet gelukkig waren. De herhaling van de vraag mondde uit in een spannende onderneming: regels, protocollen en procedures gingen de prullenbak in, en dialoog en verantwoordelijkheid kwamen er voor in de plaats. De cliëntvraag ècht voorop stellen, in alles. Ten koste van de regels dus. Het resultaat drie jaar later: het welbevinden van cliënten verbeterde significant en de medewerkers ervaren meer plezier in hun werk.

Lees verder...