Antwoord: 5 succesfactoren voor een optimale klantbeleving

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
ochCaptcha initialiseren... Even geduld a.u.b...

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

  • piarauhala
11 jaren 1 maand geleden

ja goede toevoeging Lindsie!: intern idem dito!

Pia

  • Lindsie
11 jaren 1 maand geleden

Helemaal met je eens, Pia!

Zelfs als het uiteindelijke resultaat (een levering, een maaltijd etc) hetzelfde is, zal de beleving bepalen wat je eindcijfer is. Als je als klant echt gezien en gehoord wordt, maakt dat een enorm verschil.

En voor mensen in grote organisaties die op afstand van de klant werken; we zijn allemaal klant. Je eigen ervaringen kunnen je helpen jezelf af te vragen hoe iets voor een klant zal zijn en hoe wat jij doet bijdraagt aan een positieve klantbeleving. Of begin een teamoverleg steeds met de vraag; welke bijdrage hebben wij deze week/maand geleverd aan de klantbeleving?

Niet onbelangrijk; dit gaat ook op voor interne klanten.

  • piarauhala
11 jaren 1 maand geleden

cactuskleinwebIn mijn baan als manager communicatie en kwaliteit had ik wel eens een ‘mystery guest’ ingezet om te kijken hoe onze klanten te woord werden gestaan. De uitkomsten waren heel bizar. Ik geloofde niet wat ik zag!

Medewerkers die ik heel erg hoog had zitten scoorden laag op klantvriendelijkheid. Hoe kon dat nou? Wij, het management zaten met onze handen in het haar.

Ik weet nu ook dat een magere klantvriendelijkheid of het ontbreken ervan niet alleen iets was van mijn eigen organisatie destijds, maar iets is van de hele zorg en welzijnssector!

Hoe vaak ik ook zelf niet naar bijvoorbeeld een ziekenhuis of huisarts ben geweest en ik dacht: waarom is de receptionist zo boos. Heb ik iets gedaan?

Lees verder...