Topics met betrekking tot 'Organisaties Leiden'...
5 succesfactoren voor een optimale klantbeleving
- piarauhala
-
Onderwerp Auteur
- Offline
11 jaren 1 maand geleden #1088
door piarauhala
5 succesfactoren voor een optimale klantbeleving werd gestart door piarauhala
In mijn baan als manager communicatie en kwaliteit had ik wel eens een ‘mystery guest’ ingezet om te kijken hoe onze klanten te woord werden gestaan. De uitkomsten waren heel bizar. Ik geloofde niet wat ik zag!
Medewerkers die ik heel erg hoog had zitten scoorden laag op klantvriendelijkheid. Hoe kon dat nou? Wij, het management zaten met onze handen in het haar.
Ik weet nu ook dat een magere klantvriendelijkheid of het ontbreken ervan niet alleen iets was van mijn eigen organisatie destijds, maar iets is van de hele zorg en welzijnssector!
Hoe vaak ik ook zelf niet naar bijvoorbeeld een ziekenhuis of huisarts ben geweest en ik dacht: waarom is de receptionist zo boos. Heb ik iets gedaan?
- Lindsie
-
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 87
- Ontvangen bedankjes 6
11 jaren 1 maand geleden #1091
door Lindsie
Beantwoord door Lindsie in topic 5 succesfactoren voor een optimale klantbeleving
Helemaal met je eens, Pia!
Zelfs als het uiteindelijke resultaat (een levering, een maaltijd etc) hetzelfde is, zal de beleving bepalen wat je eindcijfer is. Als je als klant echt gezien en gehoord wordt, maakt dat een enorm verschil.
En voor mensen in grote organisaties die op afstand van de klant werken; we zijn allemaal klant. Je eigen ervaringen kunnen je helpen jezelf af te vragen hoe iets voor een klant zal zijn en hoe wat jij doet bijdraagt aan een positieve klantbeleving. Of begin een teamoverleg steeds met de vraag; welke bijdrage hebben wij deze week/maand geleverd aan de klantbeleving?
Niet onbelangrijk; dit gaat ook op voor interne klanten.
Zelfs als het uiteindelijke resultaat (een levering, een maaltijd etc) hetzelfde is, zal de beleving bepalen wat je eindcijfer is. Als je als klant echt gezien en gehoord wordt, maakt dat een enorm verschil.
En voor mensen in grote organisaties die op afstand van de klant werken; we zijn allemaal klant. Je eigen ervaringen kunnen je helpen jezelf af te vragen hoe iets voor een klant zal zijn en hoe wat jij doet bijdraagt aan een positieve klantbeleving. Of begin een teamoverleg steeds met de vraag; welke bijdrage hebben wij deze week/maand geleverd aan de klantbeleving?
Niet onbelangrijk; dit gaat ook op voor interne klanten.
- piarauhala
-
Onderwerp Auteur
- Offline
11 jaren 1 maand geleden #1095
door piarauhala
Beantwoord door piarauhala in topic 5 succesfactoren voor een optimale klantbeleving
ja goede toevoeging Lindsie!: intern idem dito!
Pia
Pia