Antwoord: Ik kies voor vertrouwen!

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
ochCaptcha initialiseren... Even geduld a.u.b...

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

  • Mariel
9 jaren 8 maanden geleden

Hoi Rianca, bedankt voor je reactie. Dat sluit inderdaad mooi aan. Ook bij het lean gedachtegoed. Samen de doelen realiseren op basis van waarde voor de klant!
Groet Mariel

  • Rianca
9 jaren 8 maanden geleden

Hoi Mariël,

Mooi stuk! Het sluit uitstekend aan bij wat wij doen met Samensturing: een organisatie inrichten met de dialoog als basis. Daardoor ontstaat vertrouwen, omdat we ons verdiepen in wat voor onszelf en de ander betekenis geeft, en samen afgewogen besluiten nemen. Samen inderdaad de doelen bepalen en vaststellen wat iedereen kan bijdragen. Dat is samen sturen!

  • mariel_s_k
9 jaren 8 maanden geleden

Ik zou heel graag zien dat een organisatie zijn processen inricht met als uitgangspunt vertrouwen. Helaas zie je nog al te vaak dat deze procesinrichting berust op wantrouwen of angst. Angst dat het werk niet goed gedaan wordt of dat het niet aangetoond kan worden. Ik hoop in ieder geval dat er niet gekozen wordt voor angst.

  • twitter
  • mariel_s_k
9 jaren 9 maanden geleden

4waystopVraag jij je ook wel eens af waarom veranderingen zo moeizaam gaan in een organisatie? Irriteer jij je ook wel eens (of regelmatig) aan alle bureaucratie om je heen? Ik geloof erin dat als we meer uitgaan van de goede intenties van elkaar en meer gaan communiceren in plaats van controleren we meer klantwaarde kunnen leveren en medewerkers bovendien een fijnere werkdag hebben.

Want voor zowel klanten als medewerkers is het vaak niet duidelijk hoe processen verlopen. Een proces waarin we klantgegevens willen vastleggen en 3 medewerkers op 3 verschillende plekken telkens min of meer hetzelfde aan de klant vragen levert niet veel waarde. De klant begrijpt er helemaal niets van en vraagt zich af of het wel goed komt en de medewerkers kunnen de nut en noodzaak ook niet uitleggen (als ze het al weten van elkaar).

Lees verder...