Topics met betrekking tot 'Persoonlijk Leiderschap'...

Things won't get better unless you think better

Delen op Social Media

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #1126 door andyjoghi

things_wont_get_better_unless_you_think_betterNetwerken daar moet je het van hebben als ondernemer en professional. Dus je zet je beste beentje voor zoals het spreekwoord luidt en je gaat netwerken. Je wordt uitgenodigd voor een netwerkbijeenkomst of je neemt zelf het initiatief om nieuwe mensen te ontmoeten. Dus daar sta je dan, te netwerken.

Dan gebeurt er iets vreemds. Mensen zijn met elkaar aan het praten en tja je wilt het er niet dik bovenop gooien dat je feitelijk op zoek bent naar business, dus je bent wat terughoudend om specifiek te zeggen wat je doet en wat je zoekt. Sterker nog je gaat elkaar niet direct al bij het eerste gesprek aanbevelen bij iemand uit je eigen netwerk want … je weet maar nooit.

Lees verder...
Lees meer
11 jaren 1 maand geleden - 11 jaren 1 maand geleden #1139 door KoosGroenewoud
Beantwoord door KoosGroenewoud in topic Things won't get better unless you think better
Ruud van Lent vroeg mijn mening op Twitter. Bij deze:
Favorieten toegevoegd
NETWERKEN: Ik ben zelf een netwerker pur sang (Mister Connectivity) en geef daar ook een masterclass over.
Ik raad mensen af om bij een eerste kennismaking met visitekaartjes te strooien en (te eager) aan te geven dat ze er zijn om business te halen. Dat werkt averechts. Luister eerst maar eens naar het verhaal van de ander. Ik vind persoonlijk VERTROUWEN het woord van de toekomst, maar vind ook – door ervaring wijs geworden – dat je iemand eigenlijk eerst beter moet kennen alvorens “je nek voor iemand uit te steken”. Dat heeft overigens meer te maken mijn zorg voor reputatieschade dan over mijzelf. Als het gaat over”Geven is het nieuwe ontvangen”, dan blijkt in de praktijk, dat je inderdaad “beter moet denken”. Ik ben zelf erg veel halers tegengekomen.
Bovenstaand gaat op voor algemene netwerkbijeenkomsten. BNI is m.i. veel gerichter.
LINKEDIN: Zie mijn tips voor optimaal LinkedIn gebruik s.v.p. :
www.aaa-tfm.nl/Persoonlijke_tips_Koos_Groenewoud.pdf
FEEDBACK: Het is in een relatie werkgever/werknemer of manager/medewerk(st)er al een lastig thema. Bedrijven en personen hebben vaak moeite met kritiek. Ik zeg en schrijf altijd “Een klacht is een kadootje”. De klacht wordt echter (te) vaak gezien als kritiek. Dan gaat het niet meer over de inhoud. Wat helpt is de methode van Marshall Goldsmith. Die gaat uit van feed forward. Dat is veel positiever. Wat ook helpt is om de focus op de klant of afnemer te leggen. Je zou aan een zakelijke netwerkrelatie eigenlijk altijd de vraag moeten stellen of hij feed-back op prijs stelt.
BEHANDELEN.“Behandel een ander zoals een ander behandeld wil worden”. Mee eens. Verplaats je in de ander.
SOTFWARE= Belemmerende overtuigingen. Het begint bij jezelf.
COVEY.“Live with the end in mind”. Wat laat je na.
Ik ben het eens met onderstaande zin: Is het niet vreemd dat we door de bank genomen bijvoorbeeld waardering, begrip en erkenning willen en vooral gehoord willen worden en tegelijkertijd geen of weinig besef hebben dat we diezelfde behoeften niet (kunnen / willen) geven, wellicht veroorzaakt door onze eigen mentale modellen.
Wat we zelf willen, geven we niet, vreemd of toch niet?.KG: We moeten veel meer denekn in win-win en partnership. Dat WERKT.
“Things won’t get better, unless we think better”
“GEVEN IS HET NIEUWE ONTVANGEN”. Voor een groot deel mee eens. TIP: Lees het boek “De wet van Snuf” van Jos Burgers.
Laatst bewerkt 11 jaren 1 maand geleden doorruud.
  • Andy Joghi
11 jaren 1 maand geleden #1147 door Andy Joghi
Beantwoord door Andy Joghi in topic Things won't get better unless you think better
Dag Koos,

Dank voor jouw reactie.

Vg,
Andy