person_outline
 > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschap

    Business Blooper of briljante strategie?

    Bespiegeling over “Business Blooper of briljante strategie, Old Skool versus NEW leaderschip". Over #AkzoNobel, #KLM, #XS4ALL, #Bayer en #Monsanto.

    Ondergetekende moest n.a.v. de beslissing van AkzoNobel om te stoppen met hun “Purpose” Project denken aan het boek “Business Bloopers” van @Frans Reichhardt samen met Ed & Thijs van Eunen.

    In hun boek staan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenen verslindende marketing missers waaronder #GoogleGlass, #Hyves, #Fyra en #Kermit.

    Ik vraag mij af of #AkzoNobel, #KLM, #XS4ALL, #Bayer en #Monsanto in dit boek thuis horen of dat er sprake is van een briljante strategie bij deze bedrijven, die recent veel in het nieuws zijn. Ondergetekende beperkt zich nu tot #AkzoNobel, met dank aan Kees Klomp (Purpose Economy, Purposeful Entrepreneurship). Die schreef op LinkedIn

    “Voor AkzoNobel heeft de Purpose-hype wel weer lang genoeg geduurd. Al dat maatschappelijke gedoe is allemaal leuk en goed voor de PR, maar er moet natuurlijk wél gewoon meer winst worden gemaakt...”

    Akzo wilde sloppenwijken leefbaar maken, maar nu niet meer

    Ik heb met aan verbijstering grenzende verbazing dit #AKZO bericht gelezen en weet 3 dingen zeker.

    1. Dit was nooit gebeurd als Tex Gunning nog in de board zat.
    2. Ook niet als men zich had verdiept in het het Handvest NIEUW leiderschap.
    3. Veel high potentials werken liever voor #DSM of #UNILEVER.

    Lees hier waarom s.v.p.

    https://www.slideshare.net/mobile/KoosGroenewoud/triologievoorslideshare

    https://www.bc1.nl/zelfsturing-nieuwe-economie-nieuwe-business-modelle/

    We denken nog veel te veel over "wereldverbeteraars", "soft", etc. We moeten het kleiner houden. Als je hier niet mee aan de slag gaat, dan komt er een moment, dat je met lege handen staat, omdat je geen talenten, high potentials en "gewone" vakmensen kunt krijgen EN houden! Bij slimme bedrijven staan de sollicitanten op de stoep te trappelen en zijn klanten, opdrachtgevers, patiënten, klanten, gasten ontzettend tevreden en worden ambassadeur.

    MUST READS

    Vooraf: Klachten en feed-back zijn kadootjes, lees dus eerst:

    tegenspraak > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschapduurzaamheid in de boardroom > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschapechte winst > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschapbankieren voor een beter wereld > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschap 

    https://www.youngbilderbergconferentie.nl/handvest-nieuw-leiderschap.php

    https://www.slideshare.net/KoosGroenewoud/charter-for-new-leadership-eng

    MOOI VOORBEELD

    https://www.managementpro.nl/gastcolumns/social-impact-maken-werkt/

     

    Ik wens u veel leesplezier en inspiratie!

    Image by Alexas_Fotos from Pixabay


    Interessant blog? Like it op Facebook, +1 op Google, Tweet het of deel dit blog op andere bookmarking websites.

    Geschreven door
    Pro-Blogger Top Blogger Thought Leader

    Mijn persoonlijke missie

    “Ik wil een substantiële bijdrage leveren aan (de ontwikkeling van) (nieuw) LEIDERSCHAP”.

    Als ik in staat ben om de komende 5 jaar gemiddeld 1 manager per week te laten denken en/of functioneren als (nieuwe) leider is mijn missie geslaagd en laat ik wat achter. (250 betere leiders, die lekker in hun vel zitten en in hun kracht staan, 250 partners die hier blij van worden, 250 bedrijven en/of organisaties die beter presteren, tevreden klanten en leveranciers en - last but not least - ergens tussen de 2.500 en 15.000 Medewerk(st)ers die hun energie halen uit hun werk”

    Mijn passie is (nieuw = dienend) leiderschap

    Mijn pitch in 31 seconden (video)Mijn pitch in 31 seconden (video)

    Mijn eigen reis.

    https://www.slideshare.net/mobile/KoosGroenewoud/triologievoorslideshare

    Mijn expertise

    Aarzel niet om mij in te schakelen. Ik help je (Als -interim- verandermanager, spreker, sparringpartner, klankbord, inspirator, verbinder) graag en met veel plezier of verbind je (in mijn rol als “Mister Connectivity”) met iemand anders uit mijn netwerk die dat nog beter kan!

    Mijn profiel

    http://www.aaa-tfm.nl/profielkoosgroenewoud.pdf

    +31 6 290 083 53

    Voor uw BEELD vorming:

    1: Pitch
    2: Animatie
    3: Nieuw Leiderschap (Bc1)
    4: Over Nieuw Leiderschap bij boekpresentatie Anouk Brack
    5: Aanbevelingen over Nieuw Leiderschap (Bc1)
    6: (Goldsmith) Slechte gewoontes van Leiderschap (Bc1)
    7: Zelfsturing, Nieuwe Economie & Nieuwe Business modellen (Bc1)
    8: Halfuur college Nieuw Leiderschap
    9: Spontaan interview tijdens “Tomorrow@Work

    Koos Groenewoud's Profielfoto > Business Blooper of briljante strategie? | Leiderschap
    Koos Groenewoud antwoordt op het onderwerp: #1733 1 week 2 dagen geleden
    Actueel artikel van Peter de Waard (de Volkskrant) “Is de overname van Monsanto door Bayer de moeder van alle fusiefiasco’s?

    tinyurl.com/y4qfry5r


     Dit is een "mooi" voorbeeld als het gaat om het bankroet van #shareholdersvalue. Het allerergste is het gegeven dat Bayer op de Access to medicine index niet in de top 5 staat.

    accesstomedicinefoundation.org/access-to...e-index/2018-ranking

    Karma en "eigen schuld, dikke bult" voor de aandeelhouders. Tegenwoordig gaat het om #stakeholders. Op 27 april 2019 was er al (Bron de Telegraaf) 35.000.000.000 euro marktwaarde verdampt. Hoogste koers 104. Nu 55. Kost om te beginnen aan 12.000 medewerkers hun baan.

    Ook actueel nog meer geld de mist in...2.600.000.000.000 US$

    www.fluxenergie.nl/forse-groei-desinvest...-dollar/?gdpr=accept

    Wat vind jij? deel het met ons!

    INFO: Je plaatst dit bericht als 'Gast'

    ×
    Niets meer missen?

    Schrijf je nu in voor onze (max.) wekelijkse e-zine en mis geen enkel Leiderschapsblog, -vacature of -nieuwsbericht meer.