Topics met betrekking tot 'Anderen Leiden'...
Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt
- ruud
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 254
- Ontvangen bedankjes 11
7 jaren 11 maanden geleden #1675
door ruud
Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt werd gestart door ruud
Krijg jij ook weleens klagers aan je bureau? Ben je bang om met geklaag overladen te worden bij de koffie automaat?
Ben je opzoek naar handvatten hoe hier beter mee om te gaan, om het geklaag om te buigen naar actie en positieve energie?
Lees dan vooral verder: het is eenvoudiger dan je denkt.
-
- Offline
7 jaren 11 maanden geleden #1676
door twitter
Beantwoord door twitter in topic Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt
- ruud
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 254
- Ontvangen bedankjes 11
7 jaren 11 maanden geleden #1677
door ruud
Beantwoord door ruud in topic Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt
Dank je wel Frederik en wat fijn dat je dit deelt, daar doen we het dan uiteindelijk toch weer voor!
Ben uiteraard benieuwd wat het 'interessant' aspect is en hoe jij met klagers / klagen omgaat?
Ben uiteraard benieuwd wat het 'interessant' aspect is en hoe jij met klagers / klagen omgaat?
- Frits van Wezel
-
7 jaren 9 maanden geleden #1694
door Frits van Wezel
Beantwoord door Frits van Wezel in topic Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt
Klagers, zeikerd en zeurkousen hebben in elke organisatie en elke organisatieverandering een bijzonder belangrijke rol Deze groep maakt namelijk heel duidelijk zichtbaar wat er verloren dreigt te gaan of wat er in een verandering losgelaten moet worden. Als je wilt dat zaken vooruit gaan is negeren en afkeuren van klagen naar mijn mening niet de oplossing. Wat wél werkt is om de klagers actief te bevragen op wat zij in beeld willen brengen. Hoe meer je hun geluid negeert, des te meer en des te luider gaan ze klagen: het is effectiever om te hen te erkennen in dat ze het verlies dat de organisatie moet nemen om te veranderen zichtbaar maken.
JIJ : "Je vindt het afschuwelijk dat we na al die jaren écht gaan stoppen met ...... "
Medewerker "Ja, dat is vreselijk",
JIJ: "...terwijl die ..... ons al zo enorm veel gebracht heeft en ons bedrijf tot marktleider (oid) gemaakt?" Medewerker: "Ja dat is echt verschrikkelijk, we laten echt iets heel achter wat altijd zo belangrijk voor ons was?
JIJ: "Ja, dat is een groot verlies".
Medewerker "Ja" (gevolgd door diepe zucht)
JIJ; "Ik zie en hoor dat je het verlies enorm vindt én we gaan er echt mee stoppen".
De klagers geven je de kans om voor het front der troepen het oude los te laten, onder dankzegging én om een punt te zetten. Prachtig toch?!
JIJ : "Je vindt het afschuwelijk dat we na al die jaren écht gaan stoppen met ...... "
Medewerker "Ja, dat is vreselijk",
JIJ: "...terwijl die ..... ons al zo enorm veel gebracht heeft en ons bedrijf tot marktleider (oid) gemaakt?" Medewerker: "Ja dat is echt verschrikkelijk, we laten echt iets heel achter wat altijd zo belangrijk voor ons was?
JIJ: "Ja, dat is een groot verlies".
Medewerker "Ja" (gevolgd door diepe zucht)
JIJ; "Ik zie en hoor dat je het verlies enorm vindt én we gaan er echt mee stoppen".
De klagers geven je de kans om voor het front der troepen het oude los te laten, onder dankzegging én om een punt te zetten. Prachtig toch?!
- ruud
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 254
- Ontvangen bedankjes 11
7 jaren 9 maanden geleden #1695
door ruud
Beantwoord door ruud in topic Eén vraag waarmee je van klagende medewerkers positieve aanjagers maakt
Hoi Frits,
Wat een goede toevoeging! Zoals ik in het blog ook al aangaf: ik ga me pas echt zorgen maken als het klagen stopt
Je hebt als leidinggevende de 'plicht' om iedere klacht te onderzoeken: wil je aanpakken of wil je accepteren.
Jij beschrijft een mooi voorbeeld van het onderzoek richting aanpakken: Top!
Dank je wel voor je uitgebreide reactie (gevolgd door een diepe buiging
)!
met inspirerende groet,
Ruud.
Wat een goede toevoeging! Zoals ik in het blog ook al aangaf: ik ga me pas echt zorgen maken als het klagen stopt

Je hebt als leidinggevende de 'plicht' om iedere klacht te onderzoeken: wil je aanpakken of wil je accepteren.
Jij beschrijft een mooi voorbeeld van het onderzoek richting aanpakken: Top!
Dank je wel voor je uitgebreide reactie (gevolgd door een diepe buiging

met inspirerende groet,
Ruud.